PLATFORMA HETMAN jest zintegrowanym systemem informatycznym klasy ERP, przeznaczonym do obsługi przedsiębiorstw w pełnym zakresie działalności. System pozwala na obsługę podmiotów zarówno jedno jak i wielooddziałowych.
System zbudowany jest z następujących modułów:Nasze rozwiązania wspomagają zarządzanie obszarem planowania [MRP], monitorowanie i sterowania produkcją [MES], logistyki i gospodarki magazynowej [WMS], finansów i księgowości [FK], zarządzania personelem i naliczania wynagrodzeń [HR], relacji z klientami [CRM], śledzenia partii [TRACEABILITY] oraz analityki biznesowej [BI].
System CRM jest jednym z podstawowych systemów Platformy Hetman. System CRM to zbiór modułów z których każdy moduł wspiera wybrane obszary działalności przedsiębiorstwa i pomaga użytkownikom w obsłudze procesów biznesowych związanych z szeroko rozumianymi kontaktami z Klientami.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z możliwościami poszczególnych modułów systemu CRM Platformy Hetman aby zrozumieć zasady ich działania i przekonać się jak może zmienić się Państwa biznes po zastosowani Platformy Hetman.
Serwis WWW dla partnerów, jest przeznaczony do zastosowań w przedsiębiorstwach użytkowników systemu Platforma Hetman. Serwis został opracowany w taki sposób aby wspomagać relacje biznesowe, pomiędzy Państwa przedsiębiorstwem a przedsiębiorstwem partnera.
Serwis WWW dla partnerów, obejmuje swym zasięgiem szereg obszarów działalności firmy usprawniając współpracę z Dostawcami,
Kooperantami, Odbiorcami, Firmami transportowymi i innymi Partnerami firmy.
Serwis WWW dla Partnerów, jest narzędziem wielojęzycznym. Kontakty z partnerami zagranicznymi staną się dla Państwa firmy zdecydowanie prostsze,
a zagraniczni Partnerzy chętnie sięgną po najświeższe informacje i możliwości serwisu udostępnionego przez Państwa firmę. Bariery językowe, występujące szczególnie
na poziomie personelu niższych szczebli zostaną zlikwidowane.
Podczas budowy serwisu zastosowano najnowsze technologie informatyczne z zakresu wymiany informacji i przetwarzania danych. Wysoki poziom bezpieczeństwa
Państwa danych zapewnia specjalnie opracowany system dostępu, a dodatkowe zabezpieczenia poprzez mechanizmy kontroli dostępu w sieciach VPN, jeszcze podnoszą
ten poziom.
Serwis WWW dla partnerów, obejmuje swym zasięgiem szereg obszarów w których Państwa przedsiębiorstwo współpracuje ze swoimi Partnerami.
Obszary te są ściśle związane z procesami biznesowymi których realizację wspomaga oprogramowanie Platformy Hetman.
Szczególną właściwością Serwisu WWW dla partnerów, jest fakt, ze obejmuje on swym zasięgiem obszary współpracy z partnerami
nie tylko w zakresie bezpośrednich kontaktów handlowych, ale również ułatwia wymianę informacji w sferze realizacji produkcji,
obsługi reklamacji oraz wiele innych.
Serwis WWW w zakresie procesów wspomaganych przez moduły systemu CRM wspomaga Państwa partnerów biznesowych w wielu obszarach Państwa wzajemnej współpracy. Zastosowanie rozwiązań firmy ProkHard przyniesie Państwu wymierne korzyści w koordynacji i umacnianiu tych kontaktów.
Przegląd zaplanowanych u Partnera, wizyt handlowych, audytów, wizyt referencyjnych, a w szczególności możliwość nanoszenie przez partnera uwag i potwierdzania lub rezygnacji z zaplanowanych spotkań, oszczędzi Państwu czas pracy handlowców , pozwoli uniknąć nietrafionych wyjazdów, zapobiegnie poruszaniu (zwłaszcza w obecności osób trzecich) nie uzgodnionych wcześniej z Partnerem tematów. Udostępnione za pośrednictwem serwisu informacje, nie zaginą w setkach otrzymywanych przez partnera e-maili i będą dostępne wyłącznie dla upoważnionych osób.
Nawet przy stałej i długoletniej współpracy, zdarzają się sytuacje nagłe i wyjątkowe; u partnera pojawi się odbiorca na nowy produkt, potrzeba zakupu dużej partii towaru itp. Skorzystanie z opcji składania zapytań ofertowych przez Partnera, które natychmiast pojawią się w Państwa bazie danych, do których handlowiec będzie mógł niezwłocznie przygotować ofertę i negocjować warunki sprzedaży, z pewnością zabezpieczy Państwa firmę przed utratą wielu potencjalnych zamówień. Nie ulega przy tym wątpliwości, że zamówienia od stałych i sprawdzonych partnerów są najkorzystniejsze.
Elektroniczny kanał dystrybucji oferty do Partnera, to jedna z najskuteczniejszych i najbezpieczniejszych metod ich przekazywania. Tworzenie ofert handlowych w Platformie Hetman i ich udostępnianie Partnerom za pośrednictwem serwisu WWW, zagwarantuje Państwu , że oferta zawsze trafi we właściwe ręce i nie zostanie pozyskana przez konkurencję. Przekazanie oferty tą drogą zaoszczędzi czas na jej drukowanie, czy wysyłanie e-mailem, pozwoli zmniejszyć koszty przekazywania informacji i uniknąć błędów polegających np., na wybraniu niewłaściwego adresata w systemie poczty elektronicznej.
Państwa partner (odbiorca) z pewnością chętniej skorzysta z Państwa oferty, jeżeli za pomocą jednego kliknięcia będzie mógł zamówić towar na podstawie złożonej oferty, lub na podstawie cennika produktów udostępnianego za pośrednictwem serwisu WWW. Każdy Partner może mieć przy tym indywidualny cennik, i indywidualne warunki zakupu, co pozwala na swobodne kształtowanie polityki cenowej dla odbiorców. Nieocenioną zaletą tego rozwiązania, jest przywiązanie partnera do szybkiego i wygodnego sposobu składania zamówień, a przez to do produktów Państwa firmy. Łącząc możliwość składania zamówień przez Partnerów z funkcją automatycznego przekazywania potwierdzeń zamówień do partnera, uzyskujemy narzędzie które znacząco może skrócić czas obsługi zamówień.
Aby jeszcze zwiększyć atrakcyjność rozwiązania, polegającego na składaniu zamówień przez serwis WWW, mają Państwo do dyspozycji dwa dodatkowe narzędzia umożliwiające spersonalizowanie Państwa oferty. Jednym z nich jest kategoryzacja produktów oferowanych dla Partnera, poprzez specjalne narzędzie umożliwiające wyszczególnienie, jakie produkty będą dostępne dla Partnera przy składaniu zamówień i jak będą prezentowane w jego serwisie WWW. Ponadto kartoteka towarowa może być spersonalizowana poprzez przypisanie indeksów i nazw wg odbiorców, a dodatkowo, to Państwa Partner może tymi nazwami zarządzać i je dostosowywać do własnych potrzeb.
Państwa Partner może za pomocą serwisu WWW przygotować wstępnie zamówienie, zatwierdzić je w odpowiednim momencie i przekazać do realizacji. Dzięki specjalnym mechanizmom, może w każdym momencie kontrolować stan realizacji zamówienia, obserwując statusy nadawane przy Państwa zamówieniu, kontrolując ilość już zrealizowaną i pozostałą do realizacji. Niezaprzeczalną korzyścią płynąca z tego rozwiązania, jest ogromna oszczędność czasu dla pracowników działu obsługi klienta, którzy nie konsumują go na odbieranie telefonów z zapytaniami o stan realizacji zamówień, wyszukiwanie informacji w systemie i przeżywanie ich , czasem w długich rozmowach telefonicznych, czy wysyłanie sprawozdań do Partnerów.
Wygodnym i często używanym mechanizmem, przy współpracy ze stałymi odbiorcami, jest opcja obsługi dostaw na żądanie. Państwa Partner składa zamówienie globalne na dłuższy czas (np. na miesiąc), jednak dostawy fragmentów partii towaru są realizowane na podstawie wywołań realizowanych na żądanie odbiorcy. Funkcjonalność i przytoczony powyżej sposób obsługi, pozwala Państwu na lepsze zaplanowanie produkcji, oraz umożliwia efektywne wykorzystanie transportu . Dzięki zastosowaniu serwisu WWW dla Partnerów, odbiorca może dokonywać wywołań towaru, z wcześniej złożonego zamówienia, on line , kontrolując jednocześnie stan wywołań, co pozwala mu w terminie złożyć kolejne duże zamówienie. Ten sposób pracy odciąża Państwa pracowników od czynności wprowadzania wywołań na podstawie telefonów lub e-mail, i pozwala uniknąć błędów. Dodatkowo możliwość automatycznego przesłania potwierdzenia dostawy do partnera, pozwala na uniknięcie nieporozumień i konfliktowych sytuacji.
W systemie Platforma Hetman jest zaimplementowana funkcjonalność, obsługi i zarządzania harmonogramami sprzedaży towarów do odbiorców. Funkcjonalność ta, daje możliwość zaplanowania wielkości sprzedaży poszczególnych produktów, w określonych przedziałach czasowych, oraz automatycznego generowania zamówień powiązanych z harmonogramem i umożliwiających w konsekwencji kontrolę realizacji harmonogramów sprzedaży. Serwis WWW dla Partnerów, daje możliwość przeniesienia części obowiązków wynikających z obsługi tej funkcjonalności na Partnera. Partner może samodzielnie aktualizować harmonogram z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, a do zatwierdzonych okresów sprzedażowych, generować w stosownym dla siebie czasie, zamówienia na wybrane produkty z harmonogramu. Opcja ta daje kolejne oszczędności czasowe Państwa pracownikom, a Państwa Partnerom daje pewność, że współpracują z solidnym dostawcą.
Niepożądanym, jednak nieodłącznym elementem współpracy z Partnerami są reklamacje. Jesteśmy przekonani, że korzystając z rozwiązań Platformy Hetman, reklamacje
przestaną być uciążliwym lub wstydliwym tematem, a staną się źródłem cennych doświadczeń, które przełożą się bezpośrednio na poprawę jakości Państwa produktów.
Udostępnienie Partnerom możliwości składania reklamacji za pośrednictwem serwisu WWW, stanowi szerokie wsparcie zarówno dla Państwa, jak i dla Partnera.
Składając reklamację, Partner wskaże precyzyjnie dostawę i partię którą reklamuje (Paletę czy konkretny kartonik, czy pojemnik z towarem), dzięki czemu unikną
państwo pomyłek i nieporozumień. Partner może załączyć zdjęcia wadliwego czy uszkodzonego towaru, już w momencie odbioru dostawy, co pozwoli Państwu ustalić czy
wada powstała w fabryce, czy też zawiniła firma transportowa, zwłaszcza gdy w Platformie Hetman również zostaną zarejestrowane zdjęcia ekspediowanego towaru.
Partner naniesie swoje uwagi i spostrzeżenia, które natychmiast trafią do odpowiednich służb w firmie. Pomijamy tu drogę korespondencyjną, stracony czas, który
przy obsłudze reklamacji często działa na Państwa niekorzyść. Dodając do tego oszczędzony czas Państw pracowników poświęcany na żmudne wypełnianie arkuszy
reklamacyjnych, rozwiązanie to może przynieść jedynie korzyści Państwa firmie.
Podjęcie działań nad obsługą reklamacji, może nastąpić praktycznie natychmiast po jej złożeniu, a przy wykorzystaniu reklamacji składanych przez serwis WWW
praktycznie natychmiast po zauważeniu wady przez odbiorcę. Dzięki zastosowaniu Serwisu WWW dla Partnerów, państwa odbiorca w każdej chwili może sprawdzić stan
udostępnionych mu informacji o stanie realizacji reklamacji i sposobie jej rozstrzygnięcia. Zatem przygotowanie i przekazanie informacji odbiorcy, jest znacznie
szybsze i pozbawione błędów i pomyłek, przy jednoczesnej pełnej archiwizacji zgromadzonych danych w s systemie.
Informacje zgromadzone w systemie Platforma Hetman , a w szczególności informacje dotyczące wielkości sprzedaży do danego odbiorcy, mogą i są z powodzeniem wykorzystywane w analizie sprzedaży w Państwa firmie. Jednak w uzasadnionych przypadkach, możemy takie informacje udostępnić dla naszego partnera. Serwis B2B udostępnia takie informacje uprawnionym partnerom. Mogą one być wykorzystane przez partnera jako podstawa do oceny jakości Państwa firmy jako dostawcy, i pozytywnej oceny współpracy, a w konsekwencji jej rozszerzenia. Partner może w szczególności analizować:
Powyżej wymieniono obszary zastosowań serwisu WWW w zakresie współpracy z Państwa odbiorcami, co niewątpliwie jest jednym z kluczowych zagadnień przy prowadzeniu biznesu. Niemniej jednak, szczególnie przy prowadzeniu działalności produkcyjnej, zapewnienie odpowiedniego poziomu współpracy z dostawcami, bywa często kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju firmy. W zakresie modułu CRM podkreślić należy kilka najważniejszych obszarów w których serwis WWW dla Partnerów wspomaga współpracę z Państwa dostawcami.
Aby pozyskać surowiec, poszukujmy najlepszych ofert wśród dostawców. Platforma Hetman, umożliwia tworzenie i rejestrowanie w bazach systemu zapytań o cenę do dostawców. Serwis WWW dla Partnerów pozwala partnerom, na natychmiastowy wgląd w szczegóły zapytania o cenę i daje możliwość szybkiego przygotowania danych do oferty handlowej dla Państwa. Stosując to rozwiązanie mają Państwo pewność, że złożone zapytanie, dotarło do właściwych, wcześniej wyselekcjonowanych, za pomocą narzędzi Platformy Hetman, dostawców, i właściwych osób u tych dostawców. Oszczędzają Państwo mnóstwo czasy pracy pracowników działu zaopatrzenia, i unikają błędów i niedomówień, które często pojawiają się przy innych formach komunikacji z dostawcami.
Solidny Partner, to Partner na którego zawsze można liczyć. Korzystając z serwisu WWW dla Partnerów , Państwa dostawcy mogą natychmiast odpowiedzieć na zapytanie o cenę, tworząc na jego podstawie swoją ofertę handlową, która w Platformie Hetman zostanie udostępniona użytkownikom w formie oferty przychodzących. Złożone za pośrednictwem serwisu oferty, dział zaopatrzenia może przeglądać analizować i porównywać. Funkcjonalność składania ofert przez Partnerów za pośrednictwem serwisu WWW daje pełną kontrolę nad przepływem informacji pomiędzy firmami i oszczędza czas Państwa pracowników, zużywany na żmudne przepisywanie i porównywanie otrzymanych ofert.
Państwa dostawcy, często dysponują i przedkładają cenniki swoich produktów. W gospodarce rynkowej i zmieniającej się sytuacji gospodarczej, ceny te często mogą ulegać zmianom. Państwa Partner, może w prosty sposób za pośrednictwem serwisu WWW dla Partnerów, zarządzać swoim cennikiem udostępnionym dla Państwa. Partner może zmieniać ceny, kryteria ilościowe zakupu, czy terminy obowiązywania cen. O każdej takiej zmianie zostaną Państwo poinformowani przez System Platforma Hetman, żadna zmiana cen nie umknie Państwa uwadze, pozwoli szybko zareagować na wpływ zmiany cen na Państwa produkty, oraz da sposobność do prowadzenie negocjacji.
Współpraca, to zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi. Aby skutecznie współdziałać z Partnerami, należy wzajemnie się wspierać. Taką formą wsparcia dla Partnerów jest między innymi udostępnianie Partnerom harmonogramów przyszłych zakupów surowców i towarów. Partner może taką informację skutecznie wykorzystać w celu obniżenia kosztów produkcji, zaplanowania budżetu itp. Serwis WWW dla Partnerów daje możliwość udostępniania Partnerom harmonogramów zakupów, dzięki czemu, mogą oni lepiej zaplanować swoją pracę, a Państwu daje gwarancję terminowości i skuteczności dostaw.
Najlepszy partner, czasem też potrafi popełnić błąd, dlatego tak ważne jest aby wymieniać się informacjami i w odpowiednim momencie, reagować na nieprawidłowość. Z pewnością w tym zakresie wspomoże Państwa funkcjonalność udostępniania Partnerowi (dostawcy) zgłoszeń reklamacyjnych kierowanych do Partnera. Zarejestrowane w Systemie Platforma Hetman, zgłoszenie reklamacyjne do dostawcy, zostanie natychmiast udostępnione Partnerowi, co daje mu szansę na szybką reakcję, i zapobiegnie ponownemu popełnieniu tych samych błędów, a często również wysyłce kolejnej wadliwej partii towaru. Takie zdarzenie może Państwu kompletnie zdezorganizować procesy produkcyjne i biznesowe, i doprowadzić do problemów w realizacji zamówień od odbiorców. Stosując zasadę, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, zachęcamy Państwa właśnie do takich działań, aby na czas reagować i informować Partnera o nieprawidłowościach. Tą samą drogą, Partner poinformuje Państwa o swoich decyzjach i sposobie rozstrzygnięcia reklamacji.
System Platforma Hetman, gromadzi w swoich bazach danych ogromne ilości informacji. W tym dane dotyczące złożonych do dostawcy zamówień i dokonanych zakupów. Serwis B2B może udostępniać te dane Państwa partnerom. Analiza złożonych zamówień i dokonanych zakupów, może w szczególności posłużyć Państwa dostawcy, do określenie poziomu rabatów i przedłożenia w przyszłości korzystniejszych ofert. Dlatego warto rozważyć możliwość udostępniania takich informacji, zwłaszcza w sytuacji, gdy system komputerowy partnera ich nie udostępnia. Państwa partner, za pośrednictwem systemu B2B może analizować :
Serwis dostępowy dla partnerów (serwis B2B ) wspomaga współpracę z partnerami, nie tylko w obszarze wzajemnych kontaktów,ale również w innych obszarach
działalności. Użytkownicy systemu Platforma Hetman, którzy w swojej działalności wykorzystują moduły księgowe Platformy, mogą również usprawnić wymianę
informacji z partnerami w obszarach z wiązanych z prowadzeniem rachunkowości firmy.
Poniżej przedstawiamy Państwu kila funkcjonalności serwisu B2B
które z powodzeniem mogą Państwo wykorzystać w zacieśnianiu stosunków z Państwa partnerami.
Zarejestrowane w systemie Platforma Hetman, faktury zakupu od partnera, korzystającego z platformy B2B, są w określonym zakresie informacyjnym udostępniane partnerowi. Partner po zalogowaniu do systemu może przeglądać i analizować listę zarejestrowanych faktury zakupu które powinny być, co do zasady, tożsame z wystawionymi przez partnera fakturami sprzedaży. Ta merytorycznie prosta funkcjonalność wprowadza we wzajemne relacje element samokontroli, partner uzyskuje natychmiastową informację czy jego faktury dotarły do odbiorcy , czyli do państwa firmy , i czy są prawidłowo zarejestrowane. Jednak najważniejszą zaleta tej funkcjonalność, jest możliwość weryfikacji dat operacji gospodarczych, czyli sprawdzenie kiedy (wg ewidencji odbiorcy) towar dotarł i został zewidencjonowany przez odbiorcę. Wg aktualnie obowiązujących przepisów, o dacie ujęcia operacji (w tym przypadku sprzedaży) przez partnera, nie decyduje data wystawienia faktury, a data dostawy, a taka informacja jest udostępniana poprzez ewidencję faktur zakupu. Partner może również obejrzeć listę powiązanych z fakturą zakupu dokumentów dostawy (PZ), widząc jednocześnie odnotowany w tym dokumencie swój numer dokumentu wydania (WZ), co umożliwia weryfikację poprawności zarejestrowanych transakcentacji, a w konsekwencji unikania błędów w ewidencji i wzajemnych rozliczeniach.
Do zarejestrowanej w systemie faktury zakupu (faktury sprzedaży dostawcy), mogą państwo wygenerować notę korygująca. System Platforma hetman daje taką możliwość w swoich funkcjonalniejszych modułu Finanse. Państwa partner, ma natychmiastowy wgląd w wystawioną i przekazaną do partnera notę. Partner może zapoznać się z jej treścią, zgłosić uwagi, zatwierdzić, wydrukować i podpisać notę, lub podpisać notę za pomocą podpisu elektronicznego. Takie rozwiązanie, znacznie upraszcza wzajemną wymianę informacji i pozwala oszczędzić czas zużyty na obsługę całego procesu, a co nie mniej ważne oszczędzić koszty korespondencji i zużycie papieru.
Odbiorca towarów lub usług, który korzysta z serwisu B2B, mając wgląd w dokumenty sprzedaży wystawione dla niego, w momencie gdy stwierdzi niezgodność w danych dokumentu sprzedaży, może za pomocą serwisu B2B utworzyć notę korygująca do otrzymanej faktury sprzedaży. Tak utworzona nota, jest natychmiast dostępna w systemie Platforma Hetman. W systemie Platforma Hetman, mogą Państwo potwierdzić otrzymanie noty korującej, mogą Państwo ją wydrukować i /lub podpisać notę za pomocą podpisu elektronicznego. Podpisany dokument noty, zostanie wysłany i udostępniony partnerowi, który z kolei może ją pobrać go z platformy B2B i zapisać we własnym systemie zarządzania lub innym archiwum dokumentów elektronicznych.
System Platforma Hetman, daje możliwość naliczania i zapisu not odsetkowych z tytułu nieterminowych płatności. Zarejestrowana w systemie nota odsetkowa, jest udostępniana partnerowi, który może ją wydrukować i potwierdzić jej przyjęcie. Jest to szybki sposób prowadzenia wzajemnych rozliczeń a jednocześnie narzędzie mobilizujące partnera do terminowego regulowania należności.
Kolejna bardzo istotną funkcjonalnością związaną z prowadzeniem rozrachunków z partnerami i umacniającą wzajemne relacje, jest możliwość udostępnienia partnerowi wglądu w aktualny stan rozrachunków z partnerem. Partner, za pośrednictwem systemu B2B może kontrolować stan rozrachunków zarejestrowanych w systemie Platforma Hetman, a dotyczących jego przedsiębiorstwa. Taki stały podgląd pozwala uniknąć nieporozumień przy prowadzeniu rozrachunków i zdecydowania ułatwia wyjaśnianie ewentualnych niezgodności, pomiędzy Państwa systemem a systemem partnera. Dzięki systemowi B2B partner widzi jakie nierozliczone rozrachunki pozostają w systemie, a jednocześnie, ma wgląd w historię wykonanych rozrachunków, co pozwala na uzgodnienie poprawności dokonanych kojarzeń dokumentów.
Użytkownik systemu Platforma Hetman, może w module finanse, utworzyć propozycję kompensaty należności i zobowiązań. Kompensata, może dotyczyć jednego jak i kilku rożnych kontrahentów. Każdy kontrahentów, beneficjentów kompensaty, może za pośrednictwem serwisu B2B przeglądać utworzone kompensaty, i akceptować (wyrażać zgodę) na jej dokonanie. Dopiero po akceptacji kompensaty przez kontrahenta, może ona zostać zaksięgowana i rozliczona w systemie Platforma Hetman. Partner może potwierdzić kompensatę wpisując w serwisie B2B odpowiednie oznaczenie i/lub podpisać ją swoim podpisem elektronicznym. Wdrażając taką funkcjonalność dla swoich partnerów, mogą Państwo oszczędzić znaczną ilość czasu, konieczną na dokonanie kompensat, uzyskanie potwierdzenia od partnera, a przy okazji wyeliminować papierowy obieg informacji w tym zakresie.
Prowadzone w systemie Platforma Hetman, raporty kasowe, zawierają wpłaty i wypłaty gotówkowe od kontrahentów. Funkcjonalność serwisu B2B udostępniająca podgląd dokowanych przez partnera wpłat gotówkowych i zarejestrowanych wypłat gotówkowych, pozwala na szybką kontrolę obrotów gotówkowych. Jednocześnie daje partnerom możliwość kontroli jego pracowników odpowiedzialnych za dokonywanie operacji gotówkowych. Choć w obecnej rzeczywistości gospodarczej, operacje gotówkowe są minimalizowane, jednak nie udaje się uniknąć sytuacji gdy taka operacja jest konieczna, a ze względu na specyfikę występowania, ich kontrola staje się szczególnie ważna.
System HETMAN FINANSE stanowi kompletne narzędzie służące do efektywnego zarządzania obszarem finansów, wspomagające realizację wyznaczonych celów biznesowych i wzrost efektywności przedsiębiorstwa. Został napisany przez wysoko wykwalifikowaną kadrę informatyczną przy wsparciu merytorycznym specjalistów z dziedziny finansów i księgowości ze szczególnym uwzględnieniem zapisów wynikających z Ustawy o Rachunkowości oraz Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) i jest na bieżąco aktualizowany zgodnie ze zmieniającymi się przepisami. Opiera się na zasadzie, iż każda informacja jest wpisywana do systemu tylko jeden raz, co pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć popełniania błędów, a jednocześnie jest dostępna natychmiast po wprowadzeniu dla wszystkich zainteresowanych użytkowników, również w innych modułach Platformy Hetman. Dzięki szerokiemu wachlarzowi funkcjonalności, parametryzacji oraz dużych możliwości konfiguracji, system może być doskonale dostosowywany do indywidualnych wymagań klienta w miarę wzrostu jego potrzeb i stanowić idealne wsparcie przy ciągle zmieniających się procesach biznesowych. System jest również uniwersalnym i łatwym w użyciu narzędziem do kreowania wielowymiarowych raportów i analiz w różnych przekrojach i o różnym poziomie szczegółowości w zależności od potrzeb użytkownika. Wychodząc naprzeciw potrzebom firm działających na rynkach międzynarodowych system pozwala obsługiwać transakcje międzynarodowe i daje możliwość zapisywania wszystkich zdarzeń gospodarczych w dowolnej walucie, a różnice kursowe są wyliczane automatycznie. Zgodnie z wymogami nowoczesnej bankowości system oferuje pełną współpracę z systemami homebanking w zakresie importu i eksportu przelewów. System finansowo-księgowy razem z pozostałymi modułami Platformy Hetman pozwala na lepszą optymalizację wykorzystania zasobów całego przedsiębiorstwa, bieżącą kontrolę wykonania zadań, poprawę produktywności oraz usprawnienie procesu obsługi klienta. W skład systemu wchodzą:
Moduł RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA pozwala tak usystematyzować i pogrupować dane finansowe firmy, żeby stały się solidnymi informacjami, na podstawie których można podejmować optymalne decyzje biznesowe. Aby sprostać takiemu wyzwaniu, moduł jest wyposażony w odpowiednie narzędzia pozwalające na dowolne kreowanie wielowymiarowych zestawień, które dostarczają kadrze zarządzającej aktualne informacje w dowolnych przekrojach oraz o zadanym stopniu szczegółowości, przy jednoczesnym zachowaniu poufności niektórych danych. Pełna obsługa zdarzeń gospodarczych w wielu walutach, możliwość prowadzenia równolegle kilku planów kont oraz dwuetapowe księgowanie pomagające uniknąć wielu pomyłek - to tylko kilka z wielu atutów tego modułu. Dzięki definiowanym wzorcom dekretacji, czas poświęcony na księgowanie powtarzających się dokumentów został zredukowany do minimum. Plan kont oraz początek i koniec okresu rozrachunkowego są dowolnie definiowane przez użytkownika. Wychodząc naprzeciw przedsiębiorstwom prowadzącym kilka planów kont i przeprowadzającym transakcje międzynarodowe zostały udostępnione odpowiednie mechanizmy pozwalające księgować dokumenty na więcej niż jednym planie kont oraz równolegle rejestrować zdarzenia gospodarcze w złotówkach i walutach obcych, a dla rozrachunków walutowych wyliczane są automatycznie różnice kursowe. W celu eliminacji błędów oraz możliwości zobaczenia wpływu danej operacji na stan finansów firmy, księgowanie dokumentów przebiega dwuetapowo: dokument jest najpierw dekretowany, a dopiero później księgowany ostatecznie (mechanizm bufora), przy czym dokumenty tylko zadekretowane mogą już być ujęte w dowolnych analizach i raportach. Moduł udostępnia również wszechstronne narzędzie bieżącej kontroli należności i zobowiązań pozwalające na tworzenie różnorodnych zestawień na dowolny dzień oraz badanie ich wpływu na kondycję finansową firmy. Dzięki inteligentnemu mechanizmowi kreowania raportów wszystkie informacje finansowe mogą być przedmiotem wielowymiarowej analizy w oparciu o saldo i obroty kont i stanowią akuratne i relewantne informacje niezbędne w procesach decyzyjnych. Moduł Rachunkowość Finansowa jest w pełni zgodny z aktualną Ustawą o Rachunkowości oraz Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Funkcjonalności modułu rachunkowość finansowa:
Moduł KASA I BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNE jest kompleksowym narzędziem wspomagającym bieżącą analizę obiegu środków pieniężnych w przedsiębiorstwie, które pozwala również na ich kontrolę i gwarantuje rzetelność i kompletność prowadzonych ewidencji transakcji gotówkowych i bankowych. Dostarcza pełne dane do przeglądania stanu wszystkich środków pieniężnych według zadanych kryteriów i w dowolnym stopniu szczegółowości na określony moment. Stosowanie tego modułu pozwala na lepszą obsługę klienta i pełne wykorzystanie informacji zgromadzonych w systemie do procesów decyzyjnych. Firmy prowadzące rozliczenia wielowalutowe otrzymują zaawansowane rozwiązanie ułatwiające dokonywanie wszelkich niezbędnych przeliczeń i operacji walutowych dotyczących środków znajdujących się zarówno w kasach, jak i na rachunkach bankowych. W zakresie rozliczeń bankowych istnieje pełna zgodność z systemami homebankingu, co ułatwia prowadzenie odpowiednich operacji przy pomocy najnowocześniejszych technologii. Moduł zapewnia obsługę dowolnej ilości kont bankowych, stanowisk kasowych oraz kasjerów i dostarcza odpowiednie raporty, pozwalające na dokładną analizę wszystkich operacji w dowolnym przekroju i o zadanym stopniu szczegółowości. Wszystkie operacje dokonywane w tym module są przenoszone do modułu Rachunkowość Finansowa i automatycznie dekretowane na odpowiednich kontach. Opcje dotyczące operacji bankowych umożliwiają stałe śledzenie stanu środków pieniężnych na kontach złotówkowych lub walutowych w jednym lub kilku bankach oraz ułatwiają wydruk odpowiednich dokumentów niezbędnych przy dokonywaniu operacji bankowych takich jak m.in. przelewy. W module znajduje się również dostęp do opcji rozrachunków z kontrahentami (wszechstronna obsługa zobowiązań i należności) oraz z pracownikami (obsługa delegacji). W każdej chwili użytkownik może skorzystać z możliwości łatwego wydrukowania dokumentów kasowych, przejrzystych zestawień oraz raportów, według wybranych kryteriów. Moduł Kasa i Bankowość elektroniczna posiada, między innymi, następujące funkcjonalności:
Moduł Windykacja pozwala kadrze zarządzającej na stałą analizę wszystkich należności, bieżących i przeterminowanych, według dowolnie wybranych kryteriów oraz pomaga wdrażać odpowiednie procedury wspomagające efektywną windykację polegającą na tworzeniu odpowiedniej korespondencji (wezwań do zapłaty, not odsetkowych itp.) i monitorowaniu tego procesu. W przypadku firm zalegających z płatnościami można stosować indywidualne procedury windykacyjne w zależności od wysokości zadłużenia i czasu zalegania. Moduł stanowi również wsparcie dla Zakładów Pracy Chronionej w trakcie współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Podstawowym mechanizmem stałej kontroli zadłużenia są indywidualnie przyznawane kontrahentom limity, których przekroczenie powoduje blokadę określonych czynności na Platformie Hetman, do momentu uregulowania należności. W przypadku powstania konieczności windykacji należności moduł udostępnia możliwość wydruku monitów, naliczenia odsetek i wydruku not odsetkowych z uwzględnieniem wpłat częściowych. Wszystkie czynności windykacyjne są na bieżąco rejestrowane i monitorowane, co pozwala na stosowanie spójnego modelu zarządzania należnościami w firmie. Dla Zakładów Pracy Chronionej przygotowany jest odpowiedni mechanizm wspomagający rozliczenia z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Kadra zarządzająca otrzymuje również narzędzie służące do wielowymiarowej analizy całości zadłużenia w zależności od kontrahenta, okresu przeterminowania i wielu innych kryteriów, co w połączeniu z innymi modułami Platformy Hetman wpływa na efektywniejsze zarządzanie procesami przebiegającymi w firmie. Moduł Windykacja posiada, między innymi, następujące funkcjonalności:
Ewidencja środków trwałych jest podstawowym narzędziem zarządzania majątkiem trwałym, środkami trwałymi, wyposażeniem, wartościami niematerialnymi i prawnymi oraz pozwala efektywnie kształtować strategię odpisów amortyzacyjnych dla celów podatkowych i bilansowych. Tak kompleksowe podejście do tego zagadnienia stanowi idealne narzędzie pozwalające na kompleksowe zarządzanie majątkiem, dając kadrze menedżerskiej pełen wgląd w stan aktualny, jak również dostarczając odpowiednich informacji wspomagających kreowanie polityki zakupów w przyszłości. Każdy środek trwały posiada swoją indywidualną kartotekę, z której można odtworzyć cały cykl życia od chwili zbudowania lub kupna i założenia kartoteki aż do momentu zdjęcia z ewidencji (sprzedaż lub likwidacja) z uwzględnieniem wszystkich zdarzeń, takich jak modernizacja, przeszacowanie lub korekta umorzeń, które miały wpływ na zmianę wartości nie tylko bilansowej, ale również podatkowej (są od siebie zupełnie niezależne) oraz inne uwagi dotyczące na przykład przeglądów okresowych lub remontów. Każdy środek trwały ma swojego opiekuna i jest przypisany do odpowiedniego miejsca powstawania kosztów i zgodnie z tym przyporządkowaniem oraz obowiązującymi przepisami prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości dokonuje się automatyczna dekretacja odpisów amortyzacyjnych w Księdze Głównej. Użytkownikowi udostępniono wiele różnych metod amortyzacji oraz możliwość definiowania własnych przy zastosowaniu współczynników podwyższających, dzięki czemu moduł może być łatwo przystosowany do procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Oprócz obszernej kartoteki środka trwałego z załącznikami dokumentującymi ruch środka trwałego dostępna jest również prezentacja historii wartości, umorzeń oraz odpisów miesięcznych w postaci tabelarycznej oraz zestawienie planowanych odpisów amortyzacyjnych z odpisami rzeczywistymi. Dla środków trwałych w leasingu, narzędzi nie będących składnikami majątku oraz środków nie podlegających amortyzacji możliwe jest prowadzenie karty inwentarzowej, w której można odnotować ich pełną historię oraz wszystkich użytkowników. Moduł dostarcza również odpowiedniego narzędzia do przeprowadzenia inwentaryzacji, a dzięki zapisywaniu informacji historycznych możliwe jest nie tylko odtworzenie stanu środków trwałych na dowolny dzień w przeszłości, ale również prognozowanie na przyszłość. Dla potrzeb złożonych analiz majątku trwałego możliwe jest dowolne definiowanie grup środków trwałych i na tej podstawie generowanie wielowymiarowych raportów i analiz o dowolnym stopniu szczegółowości. Moduł Środki Trwałe posiada, między innymi, następujące funkcjonalności:
Mobilny Serwis Pracowniczy jest to aplikacja przygotowana z myślą o usprawnieniu relacji pomiędzy pracodawcą (działem HR) a pracownikiem. Aplikacja usprawnia realizację zadań pracowniczych i poprawia jakość życia związanego z realizacją obowiązków zawodowych. To bardzo ważne, bo przecież w pracy spędzamy ponad 1/3 naszego codziennego życia. Rozwiązanie informatyczne przygotowane przez firmę ProkHard pozwala na uzyskanie informacji związanych z wykonywaną pracą i daje możliwość podejmowania działań, w sposób elektroniczny za pomocą jednej aplikacji. Mobilny Serwis Pracowniczy w połączeniu z systemem Platforma Hetman, pozwala na przekazywanie danych z aplikacji do systemu w bardzo wygodny i ergonomiczny sposób. Proces załatwienia sprawy czy uzyskania informacji jest znacząco krótszy od realizowanego w tradycyjny sposób.
Planowanie czasu pracy to jedna z możliwości przygotowana w aplikacji. Funkcjonalność skupiająca w sobie wiele aspektów związanych z zarządzaniem i planowaniem
czasu pracy pracownika. Funkcjonalność pozwala na sprawdzenie aktualnego planu pracy w czasie rzeczywistym, planowanie urlopów, czy składania wniosków o czas
wolny i innych wniosków. Dodatkowym atutem rozwiązania jest możliwość podejrzenia stanu realizacji wniosku, bez potrzeby kontaktowania się z odpowiedzialnym
działem w firmie oraz możliwość uzyskania w/w informacji o dowolnej porze dnia czy tygodnia dzięki dostępności aplikacji z osobistego telefonu.
Mobilny Serwis Pracowniczy to nie tylko zwykły serwis informacyjny, to rozwiązanie które pozwala na przydzielanie zadań pracownikom. Funkcjonalność „ Zadania dnia”, udostępnia listę zadań wraz z ich statusami. Pozwala kontrolować czy wiadomość została odczytana przez jej adresata, Uprawnionym pracownikom umożliwia delegowania zadań do innych osób, dzięki czemu skraca się czas realizacji zadania. Przekazana przy tym wiadomość tekstowa, lub głosowa, z pewnością ułatwi realizację zadania wyznaczonej osobie. Nie mniej ważny jest fakt, że w jednym zbiorze zadań dnia, mamy zgromadzone zadania pochodzące z rożnych funkcjonalności systemu Platforma Hetman i od rożnych osób. Dzięki temu niczego nie pominiemy i nic nie zostanie zapomniane.
Rozwiązanie posiada wiele ułatwień, kolejną z nich jest poczta wewnętrzna, często pracownicy komunikują się pomiędzy sobą za pomocą e-maila, jednak co w przypadku kiedy dany pracownik nie posiada skonfigurowanej poczty na telefonie? Posiada ograniczony dostęp do laptopa lub nie posiada numeru kontaktowego do kolegi z pracy? Ta funkcjonalność idealnie sprawdzi się w takich sytuacjach. Poczta wewnętrzna pozwala na komunikowanie się z każdym pracownikiem z firmy bez ograniczeń.
Mając na uwadze stale rozwijającą się technologię oraz wprowadzanie coraz to ekologiczniejszych rozwiązań w trosce o naszą planetę mają Państwo możliwość złożenia wniosku o urlop w sposób elektroniczny, bez konieczności wypełniania gotowych papierowych wydruków oraz generowania niepotrzebnych kosztów, które można przeznaczyć na inne wydatki. Wynagrodzenia, zmiana danych osobowych, uzyskanie świadczeń pracowniczych wszystko możemy dokonać za pomocą aplikacji.
Nasze rozwiązanie idealnie sprawdza się w codziennym życiu pracownika, ułatwia mu pracę oraz zaoszczędza czas, który poświęca na codzienne telefony, wypełnianie dokumentów czy też niekiedy oczekiwanie w kolejce do działu kadr w celu uzyskania informacji.
Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Finansów zakłada się odejście od tradycyjnego modelu stacjonarnych urządzeń specjalnego przeznaczenia służących do ewidencjonowania sprzedaży detalicznej. Takie urządzenia będzie można zastąpić oprogramowaniem takim jak produkt firmy Prokhard Mobilny paragon, który podobnie jak kasa tradycyjna pozwoli ewidencjonować sprzedaż. Przepisy będą dopuszczać otrzymanie paragonu fiskalnego w formie elektronicznej oraz papierowej.
Mobilny paragon - podobnie jak kasy online – będzie posiadał funkcję przesyłu danych do systemu teleinformatycznego Ministerstwa
Finansów za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej. W praktyce pozwoli to na ciągłe i zautomatyzowane przesyłanie danych z prowadzonej ewidencji oraz
przesyłanie informacji o zdarzeniach fiskalnych.
Mobilny paragon – ograniczy koszty i zautomatyzuje sprzedaż przedsiębiorcom świadczącym swoje usługi mobilnie. Fizjoterapeuci, masażyści, makijażystki,
wynajmujący mieszkania, kominiarze, korepetytorzy, nauczyciele języków obcych, firmy sprzątające oraz prowadzący stragany warzywne otrzymują narzędzie,
które spełni wszystkie wymogi prawne i nie obciąży budżetu. Aplikacja posiada przyjazny i prosty w obsłudze interfejs.
Po wprowadzeniu rozporządzenia w życie, oprogramowanie Mobilny paragon będzie musiało przejść proces fiskalizacji i zostanie wpisane
zgodnie z przepisami do Centralnej Ewidencji Kas Rejestrujących. Wówczas zostanie nadany specjalny certyfikat identyfikujący i codziennie będzie można
pobierać token upoważniający do rejestrowania sprzedaży. Po wypełnieniu powyższych warunków, będzie można zakupić pełną wersję oprogramowania. Wersja
beta Mobilnego paragonu jest udostępniona w sklepach Google, Apple oraz na stronie Prokhard.
Zapraszamy do zapoznania się z funkcjonalnościami i możliwościami wirtualnej kasy.
Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii firmy Sybase „Sybase web services”, zastosowaniu Asynchronous JavaScript oraz XML i QT Script, firma ProkHard stworzyła nowoczesne rozwiązania mobilne przeznaczone do obsługi i zarządzania magazynami.
Rozwiązania mobilne firmy ProkHard bazują na jądrze systemu Platforma Hetman, wykorzystując funkcjonalności i obieg dokumentów systemu Magazynowego, oraz innych modułów analitycznych (jak logistyka i transport). Pełna integracja z bazą danych Platformy Hetman, daje bardzo dużą elastyczność i wygodę obsługi.
Dokumenty tworzone przez przenośny terminal radiowy, natychmiast znajdują się w bazie danych i są dostępne do obsługi i raportowania przez system magazynowy. Wszystkie operacje magazynowe (w tym kontrola stanu magazynowego i rozchody) są wykonywane on-line
na bazie głównej Platformy, co wyklucza możliwość popełnienia błędu w dysponowaniu towarem na magazynie.
Zarządzanie stanem lokalizacji (miejsca składowego, czy paletowego) na magazynie, pozwala
na błyskawiczne odszukanie towaru na magazynie. W efekcie załadunek towarów staje się znacznie prostszy i może być wykonany w dużo krótszym czasie. Udało nam się również rozwiązać problemy związane z kompletacją dostaw dla
odbiorców, przy jednoczesnym zachowaniu (TRACEABILITY) ciągłości i identyfikowalności partii towarowej.
Logika systemu jest tak skonstruowana, aby czynności wykonywane przez operatorów terminali radiowych ograniczyć do minimum, a w szczególności do dwóch, odczytu podejmowanej partii magazynowej, i odczytu lokalizacji na której partia został ustawiona (magazyn, centrum robocze, rampa załadunkowa), na tej podstawie system podejmuje decyzje jakie podjąć czynności i jakie dokumenty wygenerować.
System mobilny umożliwia automatyczny wydruk etykiet produktowych (gwarantując prawidłowe znakowanie partii magazynowych), wydruk etykiet logistycznych (stosujemy standard GS1) oraz wydruk kompletu dokumentów magazynowych i spedycyjnych.
Aplikacja mobilna działa tylko w danych sesjach web services, jeden login do aplikacji równa się jednemu stałemu połączeniu z bazą danych. Połączenie działa tak, jak połączenie z Platformą Hetman z zalogowanym i zautoryzowanym użytkownikiem. Gwarantuje
to pełne bezpieczeństwo danych i kontrolę ich poprawności przez wewnętrzne mechanizmy platformy.
Współczesne magazyny opierają się coraz bardziej na inteligentnych rozwiązaniach dzięki którym, praca człowieka staje się jeszcze bardziej efektywna. Rozwój tych technologii pozwolił nam na integrację Platformy Hetman
z systemami szaf przesuwnych, pozwalając na pełne zarządzanie nimi z poziomu systemu. Nasze autorskie rozwiązanie znacząco poprawia, przyspiesza oraz porządkuje pracę magazynów. Dzięki zastosowaniu wielowarstwowej komunikacji
system automatycznie podpowie miejsce odstawienia bądź pobrania towaru uwzględniając wiele istotnych parametrów oraz definiowanych zmiennych. Po akceptacji miejsca, zaawansowane algorytmy zarządzania wysyłają szereg komunikatów,
które wysterują przesunięcie regałów z uwzględnieniem wielu operacji wykonywanych przez operatorów. Dzięki temu rozwiązaniu posiadamy pełną kontrolę nad funkcjonowaniem magazynu oraz przyspieszamy procesy obrotu towaru trafiającego
na nasz magazyn. Stawiając na jak najlepszą jakość oferowanych przez nas rozwiązań firma ProkHard od lat współpracuje z wieloma dostawcami gotowych systemów magazynowych i systemów szaf przesuwnych oraz systemów klasy shuttle,
dzięki czemu bez obaw możesz powierzyć zarządzanie magazynem Platformie Hetman. Pokazuje to dużą skalowalność systemu pod indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa.
Jednym z naszych partnerów, z którym integrujemy nasz
system jest firma SSI SCHÄFER. SSI SCHÄFER jest światowym dostawcą najbardziej wydajnych produktów i systemów dla przepływu materiałów wewnątrz firmy. Oferuje szeroki wybór towarów i rozwiązań. Inteligentne moduły logistyczne
od firmy SSI SCHÄFER bazują na szerokim portfolio standaryzowanych produktów i rozwiązań, które zapewniają optymalną integrację oraz skalowalność, dzięki modularności:
Jednym z podstawowych zadań jakie pełni w przedsiębiorstwie system informatyczny jest wspomaganie procesów produkcyjnych. Wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie pozwoliło nam stworzyć jeden z najlepszych systemów wspierających działy produkcji. Hetman MES. Hetman MES jest to kompleksowy zestaw oprogramowania mający na celu wsparcie wszystkich działań produkcyjnych w nowoczesnym przedsiębiorstwie. System zawiera szereg modułów dzięki, którym mamy pełen wgląd w procesy produkcyjne od przyjęcia zamówienia po jego realizację wraz ze szczegółowym rozliczeniem kosztów produkcji. Hetman MES posiada szeroką możliwość dostosowania go do specyfiki danego zakładu, oraz możliwość integracji z maszynami działającymi w firmie. Wszystko to pozwala na zautomatyzowanie wielu procesów w przedsiębiorstwie oraz zminimalizowanie przestojów na produkcji.
Techniczne przygotowanie produkcji
Główne funkcje modułu:
Jednym z podstawowych warunków prawidłowego przebiegu i kontroli procesu technologicznego jest rzetelne i precyzyjne opracowanie dokumentacji technologicznej. Moduł Technicznego Przygotowania Produkcji umożliwia szczegółowe opracowanie dokumentacji technologicznej wyrobu, tworząc technologię produkcji wyrobu - kartę wyrobu. Dla każdego wyrobu można opracować niezależną technologię jego produkcji, która zawiera komplet informacji wymaganych do opisania cech charakterystycznych wyrobu, ciągu technologicznego oraz receptury wyrobu. Technologia jest definiowana dla wyrobu i zawiera informacje o produkowanym wyrobie oraz ilości, dla której jest definiowana. Dla jednego wyrobu (produktu) można zdefiniować wiele technologii produkcji różniących się np.: ciągiem technologicznym, warunkami pracy, parametrami maszyn przetwórczych.
Każda technologia może posiadać unikalną nazwę oraz indywidualny (definiowany według potrzeb zakładu) zestaw parametrów zawierających dane technologiczne dla wyrobu.
APS-Planowanie produkcji
Jednym z podstawowych zadań jakie pełni w przedsiębiorstwie system informatyczny jest wspomaganie procesów planowania produkcji. Moduł Planowanie Produkcji będący częścią Hetman MES doskonale wspomaga te procesy.
System umożliwia planowanie produkcji obejmujące:
Plan produkcji jest generowany z uwzględnieniem:
Wygenerowany plan produkcji podlega szczegółowej obróbce przez graficzny ekran planowania produkcji. Operator korzystając z interfejsu graficznego planuje rozłożenie zleceń w czasie, i w miarę potrzeb, modyfikuje dane technologiczne i dane na zleceniu.
Jedno zlecenie produkcyjne (jeżeli wymaga tego sytuacja) może być rozłożone na kilka pozycji planu produkcji. W przypadku braku niektórych surowców, operator na etapie planowania produkcji, może podjąć decyzję o wykorzystaniu zamienników.
Utworzony i zatwierdzony plan produkcji jest zapisywany w bazie danych, a następnie wykorzystywany w procesach monitorowania produkcji oraz w dokumentach obrotu magazynowego (np.: przyjęcie wyrobów z produkcji).
Ważną informacją niezbędną do prawidłowego i efektywnego zarządzania produkcją oraz w szczególności zarządzania przedsiębiorstwem, jest wiedza na temat stanu produkcji w toku oraz zużycia środków produkcji. Hetman MES został
wyposażony w odpowiednie mechanizmy gromadzące te informacje. Odpowiedzialny za to jest moduł Monitorowanie Produkcji.
Wiele środków produkcji, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i realizacji procesów produkcyjnych jest trudno mierzalnych, zwłaszcza w ujęciu kosztowym. Aby prawidłowo określić koszty – np.: zużycia wody, zużycia
energii, olejów opałowych itp. – nie wystarczą dane finansowe (faktury zakupu) gdyż ich szczegółowość jest zbyt wąska. Należy zatem gromadzić informacje analityczne (np.: dane licznikowe), które pozwolą na odpowiednie przyporządkowanie
kosztów, np.: do wydziałów, maszyn przetwórczych, zmian produkcyjnych, zleceń itp. Do tego celu moduł Monitorowania Produkcji posiada odpowiedni mechanizm, który pozwala na elastyczne definiowanie monitorowanych środków produkcji
i rejestrację danych niezbędnych do dalszych rozliczeń i kalkulacji. Dane gromadzone przez tę opcję mogą być bezpośrednio wykorzystane przez moduł System Informowania Kierownictwa lub mogą zostać zadekretowane na konta pozabilansowe
w module Rachunkowość Finansowa, gdzie posłużą jako dane wskaźnikowe do rozbicia kosztów
Monitorowanie produkcji w toku
Zadaniem tej części systemu jest dostarczanie informacji o aktualnym stanie realizacji zleceń produkcyjnych w poszczególnych etapach procesu produkcyjnego (na poszczególnych centrach roboczych).
Monitorowane są takie informacje jak:
Obsługa techniczna
Moduł Obsługa Techniczna jest elementem Hetman MES, tym niemniej może być użytkowany jako niezależna aplikacja zachowując jednocześnie wszystkie najistotniejsze funkcjonalności. Prezentowany moduł adresowany jest do firm produkcyjnych, które chcą prowadzić zorganizowaną i planową gospodarkę remontową, firm usługowych prowadzących usługi remontowe lub firm transportowych eksploatujących sprzęt techniczny.
Do podstawowych zadań systemu należy:
Współpraca z innymi funkcjonalnościami Platformy Hetman
Możliwości systemu znacznie się rozszerzają w przypadku współpracy z innymi modułami Platformy Hetman, a w szczególności z Systemem Sterowania Produkcją oraz z modułem Transportu, gdyż obsługuje wówczas wspólne kartoteki pojazdów i/lub maszyn oraz słowniki systemowe. Ponadto przekazuje informacje bezpośrednio do odpowiedniego modułu; np.: skierowanie pojazdu do przeglądu czy remontu automatycznie wyłącza go w module Transportu z ruchu i analogicznie - maszynę produkcyjną - w module Planowania Produkcji.
Pozostałe zmiany jakościowe to przede wszystkim:
Rozszerzenia w PLATFORMIE HETMAN, to zbiór funkcjonalności powstałych w trakcie rozwoju systemu. Są to rozwiązania, które nie mogą zostać jednoznacznie przyporządkowane do pozostałych modułów Systemu. Funkcjonalności te, mają jednak kolosalne znaczenie w integracji całego systemu i pozwalają na pełne wykorzystanie możliwości Platformy Hetman. Rozszerzenia Platformy Hetman zostały zebrane w grupy tematyczne pozwalające na ich identyfikację i określające jakie obszary funkcjonale mogą wspomagać.
To zbiór narzędzi przeznaczonych do wydajnej analizy danych zebranych w Platformie Hetman. Znajdą tu Państwo:
W tej części zostały zgromadzone opcje do tworzenia indywidualnych funkcjonalność klienckich, pozwalające na optymalizację zasobów ludzkich i automatyzację obsługi krytycznych dla działania przedsiębiorstwa procesów biznesowych, w
tym procesów technologicznych, magazynowych czy sprzedażowych. W grupie tej znajdą Państwo szereg robotów programowych (HetmanBot), wirtualnych pracowników , które wykonują powtarzalne zadania, zastępując pracę często wielu
pracowników.
Hetman DSS - System Wspomagania Decyzji
DSS (ang. decision support system) - jest to system dostarczający informację i wiedzę, wykorzystywaną przy podejmowaniu decyzji,
głównie przez managerów średniego i wysokiego szczebla oraz analityków korporacyjnych.
Firma ProkHard czerpiąc z wieloletnich doświadczeń we wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach, stworzyła innowacyjne rozwiązanie
informatyczne, które pozwoli kadrze zarządzającej czerpać niezbędną wiedzę o swoim biznesie bezpośrednio z wewnętrznych systemów informatycznych w dowolnym czasie
i w dowolnym miejscu. Udało się to osiągnąć, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii mobilnych oraz gromadzonej przez ponad dwie dekady wiedzy o metodach
przetwarzania danych. Użytkownicy systemu DSS, mogą podejmować kluczowe decyzje biznesowe, wspomagając się w każdej chwili wiarygodną i łatwo dostępną informacją.
Kluczową właściwością systemu jest możliwość intuicyjnego i bardzo prostego zestawiania potrzebnych w danej chwili danych. Rozwiązanie zapewnia wysoki poziom
bezpieczeństwa i ochrony dostępu do kluczowych danych biznesowych. Zastosowano najwyższe standardy zabezpieczenia danych wykorzystując najnowsze metody
szyfrowania i transmisji danych. Dostęp do informacji jest chroniony systemem haseł dostępu, a uruchomienie aplikacji wymaga uzyskania specjalnego dwuwymiarowego
kodu dostępu indywidualnego dla każdego użytkownika.
W bardzo prosty sposób system może:
System DSS pozwala na stworzenie analizy porównawczej wielopłaszczyznowej. Narzędzie pozwala na pokazanie struktury sprzedaży wytwarzanych produktów lub towarów do największych
kontrahentów w okresach miesięcznych lub rocznych. Na podstawie kosztu wytworzenia towaru z posiadanych
danych sprzedażowych można w prosty sposób zanalizować kształtowanie się poziomu marży w definiowanym czasookresie. Podobnie można określić zasoby magazynowe pod
kątem ich posiadania w poszczególnych latach lub miesiącach wybranego roku oraz określić stany zalegania towarów w magazynie.
Użytkownicy systemu decydują w dowolnej chwili jakie dane pozyskać i jak je zestawić, bez konieczności znajomości języków programowania czy języka zapytań SQL.
Można to wykonać samodzielnie bez pomocy wykwalifikowanej kadry informatycznej.
To kolejna bardzo ważna i szczególna dla Platformy Hetman grupa funkcjonalności. Gromadzi oprogramowane i gotowe do użycia interfejsy współpracy z maszynami i sterownikami AC maszyn i urządzeń zamontowanych w Państwa przedsiębiorstwach. Znajdą tu Państwo miedzy innymi oprogramowanie do współpracy z wagami elektronicznymi (podręcznymi i samochodowymi), oprogramowanie do współpracy czytnikami RFID czy czytnikami kadr zbliżeniowych, czy też oprogramowanie do wymiany danych z maszynami produkcyjnymi. Rozszerzenia te automatyzują procesy rejestracji danych i eliminują możliwość pomyłek spowodowanych przez czynnik ludzki.